De nauwelijks uit de doos gehaald Airbus A321P2F’s van Lufthansa Cargo zijn hard aan het werk geweest in de poolcirkel en hebben de export en handel voor de Noorse visserijsector gestimuleerd. Lufthansa Cargo werkt samen met zalm exporteur Nor Laks en luchtvrachtexpediteur Salmosped en gebruikt het narrowbody-vrachtschip om de afgelegen Harstad/Narvik Airport (EVE) in Evenes te verbinden met de luchthaven van Frankfurt (FRA) voordat het via het uitgebreide internationale netwerk van Lufthansa Cargo vertrekt. Parce que nous aimons les bons produits numériques, nous aimons travailler avec les fondateurs et nous avons été à votre place.
Bizlinks
H/Narvik International Airport is eerder deze maand gelanceerd. Het is gelegen in het noordwestelijke deel van Noorwegen en zal de noordelijke regio Troms en de provincie Finnmark bedienen. Het is bedacht om de transporttijd voor vers gevangen vis naar internationale markten te verbeteren.
Door de toenemende internationale vraag naar verse vis heeft Lufthansa Cargo meerdere vervoerders in staat gesteld om de industrie te bedienen, met de A321-vracht verbinding die de levertijden tussen Noorwegen en de wereldwijde vismarkt drastisch verkort. Door klanten kwalitatief hoogwaardige plaatsen aan te bieden om zeevruchten te kopen, kunnen internationale klanten er zeker van zijn dat ze kwaliteitsvis krijgen.
“Ik ben blij met dit nieuwe A321-vrachtschip product. Dankzij de flexibiliteit van laadbare deuren en de lay-out van Lufthansa, zijn we in staat om een op maat gemaakte supply chain-oplossing voor individuele klanten te bouwen”, aldus Ashwin Bhat, Chief Commercial Officer van Lufthansa Cargo.
“We helpen er niet alleen voor te zorgen dat vis en zeevruchten uit Noorwegen hun bestemmingen over de hele wereld nog sneller bereiken, maar ook in de beste en meest verse kwaliteit. In sommige gevallen verkorten we de levertijden van vier tot zes dagen tot minder dan 24 uur dankzij de directe verbinding via onze hub in Frankfurt.”
Diensten die groeien
Lufthansa Cargo is operationeel en start operaties voor haar A321 vrachtvliegtuig. Het vliegtuig is al een werkpaard geworden voor de luchtvaartmaatschappij, terwijl het zijn e-commerce-onderneming op dezelfde dag in heel Europa opbouwt.
In oktober kwam er een tweede A321F bij de vloot, waarmee Lufthansa Cargo’s activiteiten in het VK werden versterkt. Het nieuwe vliegtuig zal ook in de winter worden ingezet, wanneer er vijf wekelijkse vluchten naar Dublin (DUB) zullen worden uitgevoerd.
Het vrachtvliegtuig A321 haalt de vraag naar zijn op passagiers gebaseerde broer of zus in. Ondanks dat de jet pas in 2020 werd gelanceerd, heeft hij zich een weg gebaand in de lucratieve commerciële vrachtruimte, wat een populaire keuze blijkt te zijn onder luchtvaartmaatschappijen.
Airbus biedt momenteel geen productie vrachtvliegtuig variant van het vliegtuig aan, maar het draagt wel bij aan de groeiende tweedehands bouwmarkt. De zeer efficiënte tweemotorige jet biedt enkele competitieve statistieken voor korte tot middellange afstanden, waaronder een bereik bij vollast tot 3.800 km (2.360 mijl) en een laadvermogen van 27 ton.
Lufthansa Cargo boekte onlangs recordresultaten voor het derde kwartaal, met een bedrijfswinst van € 1,1 miljard ($ 1,15 miljard) voor de periode tussen januari en september. Lufthansa Group blijft optimistisch en verwacht dat haar vrachtdochter het record van € 1,5 miljard van vorig jaar zal overtreffen.