Vorig jaar bleven de wereldmarkten een positief momentum vertonen. Als reactie hierop hebben British Airways en Virgin Atlantic onlangs premium economy-cabines geïntroduceerd op hun langeafstandsvluchten. Hier is een diepgaande blik op wat internationale luchtvaartmaatschappijen zoals deze ons kunnen leren over de strijd om premium economy.
Comfort
Als het gaat om premium economy, betalen passagiers voor extra geboden ruimte. Op lange vluchten kan dit zorgen voor een veel comfortabelere ervaring door het gewicht van uw voeten te halen en u zelfs goed te laten slapen. Deze stoelen bieden niet alleen extra ruimte, ze zijn meestal ook breder dan in economy.
Op dit punt biedt Virgin Atlantic een aantrekkelijker product dan British Airways. Op al zijn vliegtuigen, de 787, A350 en A330, is de cabine ingedeeld in een 2-3-2-configuratie. Ondertussen heeft de Britse nationale luchtvaartmaatschappij een 2-4-2-indeling op zijn 777’s en 2-3-2 op de 787 en A380. Het is echter niet alleen de configuratie die ertoe doet.
Hoewel de belangrijkste voordelen van vliegen met Virgin Atlantic lekkerder eten en drinken zijn, hebben premium economy-passagiers een leren fauteuil in hun vliegtuig voor een luxere reiservaring. Een groot voordeel is een kuit- en beensteun voor extra comfort tijdens het zitten of slapen. De stoelen bieden een rugleuning van 7 tot 8 inch, afhankelijk van het type vliegtuig waarin ze zich bevinden.
British Airways-stoelen bieden hetzelfde comfort niveau als andere premium economy-stoelen, maar alleen in vergelijking met hun lederen tegenhangers. Hoewel deze nog steeds comfortabel zijn, zijn ze niet te vergelijken met een leren fauteuil. De kuitsteun steekt ook niet te ver uit en biedt minder ondersteuning naarmate u groter wordt. British Airways biedt zeven inch in termen van hoe ver hun stoelen kunnen leunen, waarbij de meeste stoelen deze functie hebben.
Onderhouden
Een ander belangrijk onderdeel van het kiezen van premium economy is betere service! Mogelijk gemaakt door de kleine cabine met gordijnen en versterkt door het glazen servies, het metalen bestek en de hoofdgerechten van business class, bieden beide luchtvaartmaatschappijen een meer exclusief gevoel dan economie. U kunt een gepersonaliseerde vluchtervaring verwachten die varieert van vlucht tot vlucht en van partner tot partner.
Tjonge, er is één ding dat je moet weten over de Premium Economy-cabins van Virgin Atlantic. Ze zijn niet zo bijzonder als het begin van de vliegwijze, maar laten een premium gevoel achter in je werkje zitten. Welke Premium Economy-cabine je tegenkomt terug te vinden op de website van Virgin Atlantic, zie je onderstaande afbeelding.
British Airways gecombineerde premium economy-tickets (bijvoorbeeld ‘World Traveller Plus’) op een manier, waardoor het lijkt alsof je in deze klasse bent. De douches zijn samen, we hebben geen aparte snack ruimte en er is geen aparte toiletimfit. Allebei hebben meestal zes secundaire functies zoals voorrang check-in en boarding en schoonmaak kits.
Het beste gekozen
Luchtvaartmaatschappijen zijn tegenwoordig moeilijker te kiezen omdat bijna alles over hen onderhandelbaar is. Het is geen geheim dat Virgin Atlantic betere stoel- en service keuzes biedt als het gaat om het maken van een keuze. British Airways biedt op haar beurt meer bestemmingen en verbindingen aan die sommigen qua selectie misschien de upgrade waard vinden. Het is ook moeilijk te zeggen wat u uit de upgrade zult halen, want hoewel het beide kleinere luchtvaartmaatschappijen zijn, bieden ze verschillende soorten vluchten en diensten aan.
Upgrade naar premium economy met onze upgrade-optie.
We hebben onlangs onderzocht of het premium economy-product van Virgin Atlantic de kosten waard is. Op langeafstandsvluchten is het waarschijnlijk de overstap naar Premium Economy waard als u wat extra slaapruimte wilt of in de rij wilt staan voor priority boarding. Op kortere binnenlandse vluchten is de extra beenruimte van Economy Delight in standaard stoelen wellicht de betere (en goedkopere) optie. Dit tarief omvat ook instappen met voorrang.